A tökéletesség kivételes
SECVT Automata/Manuális váltórendszer
A technológia magasabb foka
Luxus és precizitás
Tekints előre
Antilock Braking System
Műszaki adatok
A műszaki zsenialitás és a szépérzék találkozása alkotta e nagyszerű motort, amely végtelen lehetőségeket és tiszta élvezetet kínál használójának.
De mi is a tökéletesség, és honnan tudhatjuk, hogy elértük? A Suzuki Burgman 650 Executive a bizonyíték arra, hogy még a legjobb is kívánatosabbá tehető. A tökéletes motorozási élmény ritka. De a Burgman 650-nel el karnyújtásnyira kerül.
Bármilyen leírás a Burgmanról a sebességváltójával kell kezdődjön, a Suzuki elektronikus vezérlésű fokozatmentesen és fokozatosan változtatható áttételű hajtóműről. Ez az alkotóeleme emeli a nagy Burgmant minden lehetséges versenytársa fölé. Az elektronikus vezérlésű váltók most jönnek ’divatba’ a legdrágább sportautóknál (CVT rendszerek). A Suzuki az első gyár, amelyik kétkerekű járműhöz fejlesztett ki ilyen hajtóművet.
A Burgman 650 SECVT (Suzuki Electronically-controlled Continuously Variable Transmission) váltórendszere két pár változtatható átmérőjű tárcsát és egy egyedi, teljesen új, kivételesen hosszú élettartamú ékszíjat használ, ami (DHCB száraz hibrid kompozit szíj) Dry Hybrid Composite Belt néven kerül a Burgmanekbe.
A DHCB erős és tartós, amelyet egy hőálló gumiékszíjból képeznek, és beágyaznak H profilú alumínium blokkokba, minderre gyanta bevonat kerül. A DHCB szárazon fut olajfürdő helyett, így súlytól és súrlódástól szabadítja meg a rendszert; a szíj maga is könnyebb a konvencionális, autókban használt fém-kompozit szíjaknál. Egy számítógépes SECVT vezérlő rendszer kalkulálja az aktuális sebességfokozatot, amihez három szenzort hív segítségül: egy ékszíjtárcsa-helyzetérzékelőt, amit egy csúszófogaskerék
pozíciójából számol, egy forgattyú helyzetérzékelőt, és egy fordulatszám érzékelőt a meghajtott ékszíjtárcsán. A sebesség és a pillangószelep állása alapján az SECVT vezérlő kiszámolja az ideális motorfordulatszámot, és automatikusan beállítja a megfelelő áttételt az ékszíjtárcsa átmérőjének változtatásával, amelynek fogaskerekét egy elektromos motor hajtja. Egy kapcsoló segítségével a markolaton két teljesen automata fokozat közül lehet választani, a normal mode, és a power mode közül. Normál fokozatban a Burgman alacsonyabb fordulatszámon működik, a gazdaságos működés érdekében. Power fokozatban pörgősebb a motor, ami egy sportos utazás alapja. Az SECVT rendszer kínál még egy manuális váltási lehetőséget is, a markolatról kapcsolható, öt előre meghatározott fokozat közül. Amikor például a második fokozatot választjuk, az SECVT vezérlő rendszer az előre meghatározott méretűre növeli az ékszíjtárcsa átmérőjét. Így a személyes igények szerint növelhető a motorfék, vagy hirtelen nyomatéknövekedést érhetünk el. A váltóban egy önellenőrző rendszer is van, ami az esetleges meghibásodás esetén jelzi a probléma forrását (F1 visszajelző lámpa) a műszerfalon. Az automata röpsúlyos kuplung egy olajos, többtárcsás rendszert használ, hogy könnyen megbírkózzon a motor nagy nyomatékával.
A Burgman 650-t egy erős (50 LE), vízhűtéses, befecskendezéses DOHC 638ccm-s két hengeres motor hajtja, amelynek több a nyomatéka, mint akármelyik versenytársának, alacsonyabb nyomaték-tömeg aránnyal. Felépítése és karakterisztikája külön esettanulmány, a hengerenként négyszelepes, felülszelepelt, felülvezérelt motor két üregesen kialakított vezérműtengelye közvetlenül a szelepekre hat. A szívószelep 29,5mm átmérőjű, míg a kipufogószelep 25mm-es; 4,5mm-t mozog, mindkettő a gázcsere hatékonyságának javításáért. A szívószelepek a hengerfurat középtengelyével 14°-ot, a kipufogószelepek 15°-ot zárnak be, ami együttesen 29°-os szelepszöget ad, így egy jobb hatásfokú, és kompaktabb égésteret kapunk. A furat és a löket: 75,5*71,3; a két kiegyensúlyozó tengely pedig szinte megsemmisíti a rezgéseket. Ha mégis maradt volna vibráció, a gumiágyazású motorfelfüggesztés után semmisnek tekinthetjük.
Tökéletesített befecskendezés
A BURGMAN 650 motorjának és befecskendezőrendszerének fejlesztésénél a fő szempontok az alacsony károsanyagkibocsátás, a széles nyomatéktartomány, és a lehető leghatékonyabb égés voltak. A befecskendezett üzemanyag mennyiségét négy térkép határozza meg a központi motorvezérlő egységben, (ECM Engine Control Module) nagy terhelés mellett a pillangószelep nyitását és a motorfordulatszámot használva, kis terhelésnél pedig a szívólevegő nyomásán és a motorfordulaton van a hangsúly. Mindkét hengernek saját kis- és nagyterhelésű szabályzótérképe van, és saját 32mm-es szívótorok táplálja.
Az emisszió tovább csökken a Pulsed-secondary AIR-Injection (PAIR szakaszos másodlagos levegőbefúvó rendszer) hatására, és az oxigén visszatápláló rendszerrel. A terhelésre és a motorfordulatra reagálva a PAIR rendszer levegőt áramoltat a légszűrőből a kipufogótorokba, csökkentve a CO koncentrációt, és elősegíti az elégetlen szénhidrogének teljes megszűnését. Az O2 visszatápláló rendszer méri az oxigéntartalmat a kipufogórendszerben, és információt küld az ECM-nek, ami megfelelően alakítja a befecskendezőtérképet, egy hatékonyabb benzin-levegő keverék képzéséhez. A katalizátor pedig elnyeli a maradék károsanyag döntő többségét. A befecskendezés, a PAIR és O2 visszajelző rendszerek kombinációja olyan hatásos, hogy a Burgman 650 CO emissziója, szénhidrogén és NOx kibocsátása bőven a tervezett európai EURO-2 károsanyagkibocsátási korlátozásokon belül van.
A Burgman 650 csőváza és alumínium-ötvözet lengőkarja a motor előrébb helyezését teszi lehetővé, így jobb súlyelosztást kapunk. A tengelytáv 1595mm, 2,7m a fordulókör, 135mm a hasmagasság, és kényelmes 740mm az ülésmagasság. A 41mm átmérőjű első villa 105 mm teleszkóputat biztosít. A kettős hátsó lengéscsillapítók rugóutja 100 mm és előfeszítés tekintetében állíthatóak. A Burgman 650 széles radiál gumijainak méretei: 120/70R-15 elöl, és 160/60R-14 hátul. A dupla 260mm-es első féken ikerdugattyús féknyergeket találunk, míg a hátsó 230mm-es tárcsa kétdugattyús féknyerget rejt. Parkolási célból a hátsó fék blokkolható egy erre a célra kialakított karral.
A Burgman 650 meggyőző megjelenése, az ergonómia, a komfort és a megfelelő raktér tökéletes kombinációja. A vezető háttámlája egy karral állítható, szerszámok használata nélkül. A lábtartó hátsó részén található kivágások könnyebbé teszik a mozgást/lábletételt megállás-elindulási szituációban. A zárható ülés alatti csomagtartóba két zárt bukósisak bőven elfér; az elülső burkolatban pedig három rekeszt találhatunk.
Dupla fényszóró, és digitális műszerfal
A Suzuki Burgman 650-et kettős multi-reflektorral szerelik, amelynek mindkét részegysége világít a tompított fokozat kapcsolásakor. A kettős hátsó kombinált lámpák külön fék- és helyzetjelző lámpát tartalmaznak, és hozzájárulnak a Burgman fényűző megjelenéséhez. Az ülés- és a kormányzárat is a gyújtáskapcsoló oldja. Egy mágneses fedőlemez a gyújtáskapcsolón csak a megfelelően kódolt kulcsra nyílik. A beépített egyenáramú tartozéktöltővel mobiltelefont, vagy más elektromos egységet tölthetünk. A digitális műszerfal egy nagy folyadékkristályos központi sebességmérőt, egy kilométer-számlálót, és két, napi kilométer-számlálót foglal magában. Fölötte egy folyadékkristályos fordulatszámmérőt találunk. Alattuk egy sebességfokozat visszajelző helyezkedik el, D-t mutatva automata funkcióban, manuálisban pedig az aktuális fokozatot láthatjuk. A szegmenses vízhőmérséklet, és benzinszintmérő sem hiányozhat a sorból. Az elektromos óra, az indexvisszajelző, a fényszórójelző, az olajnyomásjelző, a kézifékjelző, és a benzinbefecskendező figyelmeztető/szervizlámpa pedig természetes tartozékok.
A Suzuki Burgman 650A az önmaga által megalkotott kategória egyedüli tagja. A motoros járművek fejlődését mindig is új koncepciók alkotása, a technológiai haladás adta lehetőségek teljes kiaknázását jelentette. Újra meg újra jön egy gép, amely olyannyira más elődeitől, hogy egy új fajt képvisel, egy új kategóriát teremt. Ez egy ilyen gép. Praktikus. Felelősséggel adózik a környezetért, zárt rendszerű digitális befecskendezéssel és katalizátorral. A kényelmes közlekedés autópályán sem lehet probléma, könnyedén repít két utast is. Fényűző. Rugalmas. Sportos. Egyszerűen élmény vezetni. A SCEVT (Suzuki Elektromosan-vezérelt fokozatmentes hajtómű) meghajtási rendszerrel, ami a pilóta kívánalmai szerint teljesen automatikus működésű, vagy manuálisan kapcsolható sebességváltó. Egy új lengőkaros váz, ami újradefinálja a technika eddigi határait ebben a kategóriában. A design határozott és kifinomult. Egy gép ami jóval előrébb tart akárminél, ami csak távolról is hasonlíthat rá. Ami eljuttat minket a névadás problémájához.
Avagy pontosabban, hogyan nevezzük azt a gépet, ami úgy néz ki mint egy robogó, de annál sokkal több. A mértékadó robogó? Az extrém robogó? A szuper robogó? Mind túl földhözragadt, túl közönséges, egy gép, amit nincs mihez hasonlítani.
Az ABS a kerék forgását figyelő rendszer, amely szükség esetén a fékrendszerbe avatkozva működése során megakadályozza, hogy a kerekek megcsússzanak. A rendszer segít a motor egyensúlyban tartásában, anélkül, hogy a motoros észrevehetné a rendszer működését, szinte tetszőleges közlekedési körülmények között.
A közös utazási élményben az utas kényelmének kiemelkedő jelentősége van. Erre a tételre alapozva építették ki a vezető mögötti üléspozíciót, amelynek része az utas háttámla is a Burgman 650 Executive-on. Ez kellemes és biztonságos érzést nyújt az utasnak, és ezáltal a vezetőnek is.
A kétkerekű járművek nagy előnye, hogy olyan helyekre is beférnek, ahova más járművek nem. A Burgman segít kihasználni ezt a lehetőséget azzal, hogy a visszapillantó tükröket a kormány elengedése nélkül, gombnyomásra tudjuk behajtani. És ha már a legjobbon motorozunk, azt ne szégyelljük! A Burgman 650 Executive chrome kipufogódob-védővel, és véggel, valamint kormányvéggel teszi még szebbé a napunk.
Motor típusa | 4 ütemű, vízhűtéses, 2 hengeres, DOHC |
Furat x Löket | 75.5× 71.3 mm |
Hengerűrtartalom | 638 köbcentiméter |
Teljesítmény (LE/ford. percenként) |
50/7000 |
Nyomaték (Nm/ford. percenként) |
62/5000 |
Sűrítési arány | 11.2:1 |
Karburátor | üzemanyag-befecskendezés 32 mm |
Olajmennyiség | 3,4 liter |
Gyújtás | Digitális (tranzisztoros) |
Indító rendszer | Elektromos |
Kenés | Nedves olajteknő |
Erőátvitel | Automata / 5 sebességes (SECVT) |
Végáttétel | 1,580 |
Váz típusa | Dupla bölcsőváz |
Villaszög / Utánfutás | 26 fok / 106 mm |
Felfüggesztés elöl | teleszkópos, csavarrugós, olajcsillapítás |
Felfüggesztés hátul | lengőkar, csavarrugós, olajcsillapítás |
Kerékabroncs elöl | 15M/C x MT 3.50, öntött alumínium-ötvözet |
Kerékabroncs hátul | 14M/C x MT 4.50, öntött alumínium-ötvözet |
Fékek elöl | Duplatárcsás, 2 dugattyús tárcsafék |
Fékek hátul | 2 dugattyús tárcsafék |
Gumiabroncs elöl | 120/70R15M/C 56H |
Gumiabroncs hátul | 160/60R14M/C 65H |
Üzemanyagtartály | 15 liter |
Hosszúság | 2260 mm |
Szélesség | 810 mm |
Magasság | 1435 mm |
Tengelytáv | 1595 mm |
Ülés magasság | 750 mm |
Önsúly | 244 kg |