Teljesítmény, Technológia, Stílus
Átvett GSX-R technológia az utcára hangolva
Digital SDTV Fuel Injection And Engine Management
Továbbfejlesztett váz
Műszaki adatok
A GSR-600 egy fejlett technológiájú nagy teljesítményt nyújtó folyadékhűtéses motorral szerelik, azzal a technológiával, amely már a Suzuki GSX-R 600-as versenymotorokban is bizonyított. A blokkot még nyomatékosabbra, az alsó és középtartományra hangolták.
A motort ellátták mindazokkal a tecnikai vívmányokkal, amellyel már az előd is bírt, vagyis az SDTV (Suzuki Szabályozott Dupla Pillangószelep) elektronikus befecskendezés duplavezérműtengelyes, felülvezérelt felül szelepelt vezérlés 4 szeleppel.
A kipufogócső középen, az ülések alatt két oldalt kapott helyet. Modern design találóan illeszkedő felszínekkel ugyanakkor egyedi és sportos vonalvezetés. Mindez biztosítja az átfogó teljesítményt, valamint használójának a maximális elégedettséget.
Egyedülálló aluminium-ötvözetű váz és hátsó villa - mindkettő a Suzuki aluminiumkészítési tecnológiáját alkalmazva készül, ami magas-vákuumú öntés néven ismert.
Az eredmény egy magas műszaki színvonalú váz, amely kombinálja a gyönyörű vonalak nyújtotta vizuális élményt a pontosan megtervezett kialakítás nyújtotta kiváló motorozhatósággal.
A kecses idomzat finom átmenetet képez az 16,5 liter kapacitású üzemanyagtank és a váz között, és egyben magába rejti a hűtőt is.
Kecses faridom hordozza magán az egy darabból álló űlést, aminek kialakítása könnyen elérhetővé teszi a talajt. Az űlést úgy tervezték, hogy két személynek is kényelmes, a két színű borítás pedig illeszkedik a motor hi-tech arculatához. A faridom magában hordozza két opldalán alul a kipufogókat, valamint a kör alakú LED-es hátsó lámpákat.
A különleges kialakítású első lámpatest két helyzetjelzőt, valamint 60/55 wattos fényszórót foglal magába. Az üveg színű búrával bíró első és hátsó indexek szintén erősítik az egyedülállóság érzetét, ráadásul az első irányjelzőket a tank előtti burkolatba integrálták, ami még jellegzetesebb formát kölcsnöz a motor számára. A hátsó indexek a hátsó sárfogóra lettek felhelyezve, amelynek kis mérete a sportmotor-vérvonalat hivatott erősíteni.
Szintén a GSX-R 600-asról származó kijelző magában foglalja az analóg fordulatsszámmérőt, a digitális sebességmérőt, digitális váltófokozat kijelzést, a kilométerszámlálókat, az üzemanyagszint-jelézőt és egy órát.
LED-kijelzők mutatják az irányjelzést, az üres fokozatot, a reflektor bekapcsolt állapotát, az olajnyomás jezőt, valamint van kijelzője az immobilizernek és a befecskendezőrendszernek is. Eredeti alkatrészként opcionális szélterelő is rendelhető.
A gyújtáskapcsoló hagyományosan a tank elején kapott helyet, a kormánnyak mögött, és magában foglalja az indításgátló elektronikát is.
Alapjaiban összefoglalva a GSR motorja egy négyhengeres, négyütemű folyadékhűtéses DOHC vezérlésű 16 szelepes versenyblokk.
A furat löket 67×42,5 mm, ami 599,4 ccm-es lökettérfogatot és e kategóriában egyedülálló 0.634:1 furat/löket arányt eredményez. A kompressziós arány 12.5:1. A motor kompakt kivitelű, minden befoglaló méret tekinetében, lépcsőzetesen eltolt váltótengelyekkel valamint három részből álló forgattyúsházzal.
A nagyhatásfokú hengerfej egyenesen a GSX-R600-ból származik, magába foglalva egy kompakt égésteret meredek szelep szöggel. A szívószelep (27,2 mm) 10 fokos, a kipufogószelep (22 mm) pedig 12 fokos szöget zár be a henger középvonalával.
Mindkét vezérműtengely lyuggatott a súlycsökkentés érdekében, a vezérlést pedig úgy hangolták, hogy fokozzák a forgatónyomatékot a középtartományban.
A SUZUKI Super Cast (SSC) dugattyúk magasnyomású öntési technikával készülnek, ami csökkenti a porozitást és növeli a szilárdságát. A dugattyúk sajátossága egy rövid perem, mely az oldalaknál bemetszett, így csökkentve a súrlódást és növelve a hatékonyságot. A felső kompresszió gyűrű és az olaj szabályozó gyűrű PVD rendszer segítségével króm-nitriddel van galvanizálva. A króm-nitrid bevonat sokkal egyenletesebb vastagságú és simább felületű, mint a hagyományos króm bevonat, ezzel is csökkentve a súrlódást és az olajfogyasztást, miközben növeli a tartosságot.
A hengerek a forgattyúház felső részében helyezkednek el, és a SUZUKI saját, versenypályán is bizonyított foszfor-szilícium-karbid ötvözetével vannak bevonva, mely SCEM (SUZUKI COMPOSITE ELECTROCHEMICAL MATERIAL) néven ismert.
Hagyományos hengerekkel összehasonlítva az SCEM hengerek nagyobb hőátadással bírnak valamint jóval szűkebb dugattyú-henger hézaggal rendelkeznek, növelve a hatásfokot.
A váltó hatfokozatú, melyet elsősorban utcai használatra fejlesztettek ki, egy relatív rövid első és második fokozattal, így téve kényelmesebbé a városi közlekedést.
A GSR-600 a GSX-R modellcsalád forradalmi SDTV (SUZUKI Dual Throttle Valve) befecskendező rendszerét örökölte meg. A rendszer két pillangószelepet használ minden egyes furatnál. Az elsődleges szelepet a vezető szabályozza a gázmarkolattal, a másodikat pedig egy 32 bites modul szabályoz (ECM – Engine Control Module) figyelembe véve a fordulatszámot, a sebességi fokozatot és a gázkar nyitottságát. A másodlagos szelep az ideális levegőbeáramlási sebesség fenntartása érdekében nyit és zár, elősegítve a problémamentes és egyenletes gázreakciót, miközben növeli az égésfokot és csökkenti a károsanyag kibocsátást.
A SUZUKI egyedi Auto Fast Idle System (AFIS) rendszere automatikusan szabályozza a gáz nyitottságát a könnyebb hidegindítás érdekében.
A befecskendezés mértékét az ECM rendszer szabályozza, mely rendszer a motor fordulatszámát, a beármaló levegő mennyiségét, a gázállást, valamint a kipufogórendszerben lévő oxigénszenzor visszacsatolását veszi alapul.
A SUZUKI bizonyított PAIR (Pulsed secondary AIR) rendszere friss levegőt továbbít az airbox-tól a hengeren keresztül a kipufogó nyílásokig, lángra lobbantva az el nem égett gázokat, csökkentve a szén-monoxid kibocsátást.
A rozsdamentes acél kipufogórendszer katalizátoros és tartalmaz egy oxigén szenzort, továbbá teljesíti az EURO3-as emissziós normát. Az óriási, 6,5 literes ülésalatti kipufogódob csendes, hatékony, ugyanakkor kellemes hanggal duruzsol.
A GSR-600 alumínium váza és lengővillája precíz mérnöki munka gyümölcse, lehetővé téve a nagyteljesítményű motor teljesítményének minél kezessebbé, sportosabbá és kényelmesen kezelhetővé tételét. A tengelytáv 1440 mm a merőlegeshez képest 25,5–es villaszöggel és 105 mm utánfutással. Az ülésmagasság csak 785 mm, alacsonyabb mint a versenytársaké, száraztömege pedig csupán 183 kilogramm.
Nagy figyelmet szenteltek a komfortos és nyugodt üléspozíciónak a vezető és az utas oldalán egyaránt. Az ülés formáját úgy tervezték, hogy kényelmes legyen a mindennapos használat során, valamint hogy könnyedebbé tegye a lábletételt megálláskor.
A tank hátsó részét, úgy fomálták, hogy egybeolvadjon az üléssel, ezzel is könnyebbé téve a vezető számára a térdével közrefogni a tankot a kanyarodás, illetve a fékezés során.
A 43 mm-es KYB első villák 130 mm-nyi mozgást tesznek lehetővé. Az előfeszítés könnyedén szabályozható a vezető és az utas súlyának függvényében. A szintén állítható hátsó KYB lengéscsillapító egy fejlett, progresszív felfüggesztésen keresztül dolgozik, melynek rugóútja 134 mm.
A TOKICO 4 dugattyús hidraulikus féknyereg 310 mm-es féktárcsákkal dolgozik. A hátsó féktárcsák 240 mm-esek.
A három küllős alumíniumöntvény kerekek méretei 17M/C x MT3.50 illetve 17M/C x MT5.50, melyeket gyárilag BRIDGESTONE gumikkal szerelnek (120/70ZR17M/C, 180/55ZR17M/C).
Motor típusa | 4 ütemű, soros 4 hengeres, vízhűtéses, DOHC |
Furat x Löket | 67,0 x 42,5 mm |
Hengerűrtartalom | 599 köbcentiméter |
Sűrítési arány | 12,5:1 |
Keverékképzés | Benzin befecskendezéses |
Olajmennyiség | 3,6 liter |
Gyújtás | Tranzisztoros |
Indító rendszer | Elektromos |
Kenés | Nedves olajteknő |
Erőátvitel | 6 sebességes mechanikus |
Primer áttétel | 1,926 |
Végáttétel | 3,000 |
Váz típusa | Dupla alumínium bölcsőváz |
Villaszög / Utánfutás | 25,5 fok / 105 mm |
Felfüggesztés elöl | 43 mm teleszkópos villák, teljesen állítható rugó-előfeszítés |
Felfüggesztés hátul | Központi rugóstag, hidraulikus lengéscsillapítók, tekercsrugók, 7 állásban állítható rugó-előfeszítés teljesen állítható csillapítás |
Kerékabroncs elöl | 17M/C x MT3,5 colos, öntött alumínium ötvözet |
Kerékabroncs hátul | 17M/C x MT5,5 colos, öntött aluminium ötvözet |
Fékek elöl | 4 dugattyús féknyergek, 310 mm-es dupla tárcsával |
Fékek hátul | 1 dugattyús 240 mm-es tárcsával |
Gumiabroncs elöl | 120/70ZR17M/C (58W) |
Gumiabroncs hátul | 180/55ZR17M/C (73W) |
Üzemanyagtartály | 16,5 liter |
Hosszúság | 2090 mm |
Szélesség | 775 mm |
Magasság | 1075 mm |
Tengelytáv | 1400 mm |
Ülés magasság | 785 mm |
Önsúly | 183 kg |