Ez a motor jobb, mint valaha
Több forgatónyomaték és könnyedebb erőátvitel
Továbbfejlesztett digitális üzemanyag-befecskendező és kipufogó rendszer
Az újratervezett váz a sportos kényelmet szolgálja
Tárcsfékek ABS-szel vagy anélkül
Műszaki adatok
A motor ötvözi a nehézsúlyú erőt a kifinomult stílussal és a teljesen új, technikailag továbbfejlesztett folyadékhűtéses motort a digitális üzemagyag-befecskendezővel.
A Bandit 1250-es erőkiegyensúlyozása, stílusa és technikai adottságai egy elkötelezett Suzuki mérnökökből álló csapat fejlesztéseinek az eredménye, akik együttműködéséből született meg ez a páratlan minőségű utcai motor.
Az új Bandit 1250-es demonstrálja a finom teljes egyensúlyt és a tökéletes minőséget.
A csúcsteljesítményt nézni nagyon kellemes, ám az utcai motorozásnál sokkal jobban számít a motor forgatónyomatékának mennyisége és minősége. A 2007-es Bandit 1250-es alapjáraton is nagyobb forgatónyomatékkal, jobb gázadási reakcióval és erőlködés nélküli gyorsulással, az autópályán kellemes és kényelmes utazósebességgel, általában kellemes vezetési élménnyel és alacsony károsanyag-kibocsátással rendelkezik.
A teljesen új, folyadékhűtéses, üzemanyag-befecskendezéses DOHC motor 79.0x64 mm-es furattal és lökettel és egy 1157 köbcentiről teljes 1255 köbcentire növelt motorteljesítménnyel rendelkezik.
A motort kifejezetten a Bandit számára építették, mely szimmetrikus és központosított vezérműlánccal és hengerenként négy szeleppel ellátott. A szimmetrikus elrendezés lehetővé teszi, hogy a kipufogó csövet a váz mindkét oldalán végigfuttassák, ami hozzájárul a gyönyörű naked-bike kinézethez.
A bevezető szelepek 31 mm átmérőjűek, a kivezetők pedig 27 mm-esek, melyeket egy szűk, 16 fokos szögben helyeztek el egy magasnyomású égéskamrában. Új 4,5 mm átmérőjű szeleptörzsek csökkentik a levegőáramlás ellenállását az újraformált be- és kimeneti nyílásokban.
Alumínium-ötvözet dugattyúk produkálják a 10.5:1-es kompressziós arányt, melyek a Suzuki által kifejlesztett nikkel-foszfor-szilikon-szén (SCEM) bevonatú alumínium-ötvözet furatokban mozognak. A hosszú élettartamú, kemény SCEM bevonat lehetővé teszi a szorosabb dugattyú-henger tisztítást a jobb olajvezérlés, a több erő, mechanikai rongálódások csökkentése és a jobb hűtés érdekében.
Mindegyik dugattyú olajszabályozó gyűrűje újfajta króm-nitriddel lett bevonva, mely erősebb mégis lágyabb, mint a megszokott króm bevonat, mellyel csökken a súrlódás és nő a henger tömítése.
Az új motor észrevehetően kompaktabb. A váltó főtengelye függőlegesen megváltozott, hogy a motor mérete lerövidüljön. A generátor a dugattyú-tengely bal végébe került át, így csökken a mechanikai kopás, és könnyebbsége és kisebbsége miatt magasabb elektronikus teljesítményre képes. A hengerpárok közötti hely kisebb lett, így a dugattyúfej 20mm-el keskenyebb lett, ami azt eredményezi, hogy a Bandit az ülés elején a térdnél vékonyabb lett, így a láb könnyebben érintheti meg a földet megálláskor.
A hidraulikusan vezérelt kuplung immáron rugóval kiegészített, ami javítja a kuplungérzetet, az új hatsebességes váltó pedig javítja a gyorsítási érzetet miközben nagy sebességnél csökkenti a legmagasabb fokozat fordulatszámát. Egy új folyadékhűtéses olajhűtő csökkenti az olaj hőmérsékletét.
Nagy erő, finomabb, teljes egyensúly és tökéletes minőség.
A Bandit 1250-est a jobb gázadási reakciót eredményező SDTV digitális üzemanyag-befecskendezés, könnyedebb erőátvitel és csökkentett károsanyag-kibocsátás jellemzi.
Mindegyik 36 mm-es throttle body két pillangószeleppel rendelkezik, mely közül az elsőt a vezető szabályozhatja, a másodikat pedig a motorvezérlést végrehajtó computer a motor fordulatszáma, a váltóállás és az első szelep állása alapján. A második szelep a kedvező felvételi sebesség fenntartásához igazodva nyílik illetve záródik, mellyel jobb gázadási reakciót érhetünk el, növeljük az égési hatékonyságot és az alacsony fordulatszámon létrejövő forgatónyomatékot.
Az injektor határozza meg a hengerekbe jutó üzemanyag mértékét, melyet a motor fordulata, a váltókar állása, a gázadás mértéke és egy, a kipufogórendszerbe épített oxigén-szenzor adatai alapján számol ki. Az oxigén-szenzor figyeli a kiáramló gáz összetételét, és teszi lehetővé a motorvezérlő computer számára, hogy szabályozza az üzemanyag-áramlást a tökéletes égés és a kisebb hidrokarbon-, szénmonoxid- és nitrogén-kibocsátás érdekében.
Az automata ISC (Alapjárati Sebesség Kontroll) szabályozza a throttle body alapjárati pályáiba áramló levegő mennyiségét, mely által jobbá válik hideg indítás, csökken a hideg indításból fakadó károsanyag-kibocsátás és stabilizálódik a motor alapjárata különféle körülmények között is.
A Suzukinál már bevált PAIR rendszer adagolja a friss levegőt az airboxból a kipufogó rendszerbe, lángra lobbantva az el nem égetett hidrokarbonokat és csökkentve a szénmonoxid kibocsátást.
Egy új, nagyobb katalizátor került beépítésre a nagy horderejű kipufogócsőbe, ami tovább csökkenti a káros anyagok távozását a rendszerből. A hatékony motorvezérlés és a károsanyag-kibocsátást szabályozó rendszer együttvéve a valaha megépített legkörnyezetbarátabb Bandit megteremtését tette lehetővé, mely megfelel a szigorú Euro3-as és Tier2-es szabályozásoknak is.
A Bandit 1250-es klasszikus formájú vázát nagyobb átmérőjű csövek alkotják, ami 10%-kal megnöveli a torziós merevséget. Az új felépítés tökéletes egyensúlyt biztosít a sportos és a kényelmes hosszú távú vezetés között.
Az ülés magassága fel ill le állítható 20mm-en keresztül, az ötletes ülés és váz közötti tároló rekeszek eltávolítása ill. felpattintása után.
Az első villák 43 mm átmérőjű teleszkópjait úgy tervezték meg, hogy többféle útviszonyon is sima rugózást biztosítson. Úgy, mint a hátsó felfüggesztés, az első villákat is állítható rugók segítik, melyek kényelmes utazást biztosítanak akkor is ha egyedül, akkor is ha kettesben utaznak.
A háromágú alumínium-ötvözet kerekeken radiál gumik vannak, a könnyen kezelhető kitámasztó pedig alapfelszereltség.
Mind a Bandit 1250, mind az 1250 S 310mm-es kettős első tárcsafékekkel, és 240 mm-es hátsó tárcsafékkel szerelt. Mindkét modell ABS-szel is rendelhető. A digitális ABS rendszer figyeli a kerekek sebességét, és a fékerőt a tapadáshoz igazítja.
Motor típusa | 4 ütemű, 4 hengeres, vízhűtéses, DOHC |
Furat x Löket | 79,0 x 64,0 mm |
Hengerűrtartalom | 1255 köbcentiméter |
Sűrítési arány | 10,5:1 |
Teljesítmény (LE/ford. percenként) |
97/7500 |
Nyomaték (Nm/ford. percenként) |
108.0/3700 |
Gyújtás | Elektronikus (tranzisztoros) |
Indító rendszer | Elektromos |
Kenés | Nedves olajteknő |
Erőátvitel | 6 sebességes, return |
Primer áttétel | 83/54 (1.537) |
Végáttétel | 43/18 (2.388) |
Váz típusa | Nagy szilárdságú acél dupla bölcsőváz |
Villaszög / Utánfutás | 25,2 fok / 104 mm |
Felfüggesztés elöl | 43 mm-es villák, tekercsrugóval, olajcsillapítással és állítható rugóelőfeszítéssel |
Felfüggesztés hátul | Csatolt lengőkar állítható rugóelőfeszítéssel |
Kerékabroncs elöl | 17M/C x MT3,5 |
Kerékabroncs hátul | 17M/C x MT5.5 |
Fékek elöl | Dupla tárcsafék |
Fékek hátul | Tárcsafék |
Gumiabroncs elöl | 120/70 ZR17 M/C 58W |
Gumiabroncs hátul | 180/55 ZR17 M/C 73W |
Üzemanyagtartály | 19 liter |
Hosszúság | 2130 mm |
Szélesség | 790 mm |
Magasság | 1095 mm / 1225 mm |
Tengelytáv | 1480 mm |
Ülés magasság | 810 mm |
Önsúly | 225 kg |