Egy sportos All-Arounder
Modern négyhengeres teljesítmény
Hatékony SDTV Digitális Benzinbefecskendezés és Motorvezérlés
Modern futómű, kényelemre tervezve
Teljes műszerezés és fejlett világítás
Műszaki adatok
Van valami, amitől a 650 cm3 megfelelőnek tűnik, a nyomatéktól a gázreakcióig, az átlagos mérettől a zsigeri érzésig. Ez az, amiért a 650 cm3-es motorok voltak egykor a mértékadóak a hétköznapi munkába járásra vagy a hétvégi menekülésre a munkából. Egy rövid útra a boltba, egy esti cirkálásra vagy egy sportos szombati kirándulásra a kígyózó partvonal mentén, hogy élvezzék a látványt és a hűsítő szellőt. És minden másra, amire egy motoros vágyhat az úton.
Bemutatjuk a klasszikus 650 cm3-es motorkerékpár modern reinkarnációját. A 2008-as GSX650F, egy sportos all-arounder, kombinálva a 650 cm3-es erőforrást az izgalmas stílussal, a fejlett technológiával, modern négyhengeres teljesítménnyel és hatékony benzinbefecskendezéssel. Egy sportmotor dinamikus megjelenésével és mindennapos kényelemmel, köszönhetően a magasabb kormánynak, alacsonyabb lábtartónak és a hosszabb, alacsonyabb egyrészes ülésnek.
A 2008-as GSX650F hatékony benzinbefecskendezős motorja a Suzuki híres GSX-R vonalában fejlesztett verseny-győztes technológiájával lett telepakolva. Négy henger. Folyadékhűtés. Dupla vezérműtengely. Hengerenként négy szelep, szűk 17 fokos szögben beállítva a kompakt, tiszta égéstérbe 11.5:1-es sűrítési aránnyal. 65.5 × 48.7 mm-es furat/löket arányú 656 cm3-es erőforrás dolgozik egy hat fokozatú váltón keresztül, hogy több teljesítményt biztosítson a teljes fordulatszám-tartományban, az alapjárattól a leszabályozásig.
A függőlegesen osztott sebességváltó tengelyek csökkentik a motor hosszát és egy erőteljes, kompakt és könnyűsúlyú generátor van elhelyezve a főtengely bal végén, hogy minimalizálja a mechanikai veszteségeket.
A többlemezes kuplung súrlódási anyagösszetétele és felülete optimalizálva lett, hogy fejlesszék a fogást. A 4., 5. és 6. sebességfokozatban motorolajat fecskendeznek a váltóba, hogy csökkentsék a zajt és fokozzák a tartósságot nagy sebességnél. A külső és belső fogaskerék-takarók csökkentik a meghajtólánc mechanikai zajait, így téve csöndesebbé a GSX650F-et.
Egy nagy kapacitású vízpumpa táplálja a magas hatásfokú hűtőt (380 mm × 178.6 mm × 24 mm). Az elektromosan hajtott, egyrészes, 190 mm-es műanyag hűtőventillátornak egy integrált gyűrűje van, ami az egyes lapátokhoz van formálva, ez megszűnteti a réseket a lapátok és házuk között, így téve a ventillátort hatékonyabbá. Ahelyett, hogy egy hagyományos termosztátot használnának, a motorvezérlő számítógép dönti el a hűtőfolyadék hőmérséklete alapján, hogy mikor kapcsoljon be a ventilátor, így pontosabban kontrollálható a motor hőmérséklete.
A GSX650F erőmű a nagy teljesítményű motorkonstrukciók esettanulmánya. Azért építették, hogy a való világban teljesítsen, terjedelmes erővel és kifinomult gázreakcióval, ami zavartalan bizalmat ad a gázmarkolat tekerésénél visszaváltások nélkül vagy arra várva, hogy felépüljön a fordulatszám. Mindemellett kevesebb káros anyagot bocsát ki és nagyobb üzemanyag megtakarítást biztosít.
Az SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve) digitális benzinbefecskendező rendszer javítja az erőleadást és egyenletesebbé teszi a gázreakciót a teljes fordulatszám-tartományban, valamint maximalizálja az üzemanyag élettartamát és minimalizálja a károsanyag-kibocsátást.
A gyújtástérképet a motorvezérlő rendszer felügyeli, külön térképekkel minden hengerre, melyek függnek a főtengely helyzetétől, a fordulatszámtól és a gázkar állásától. Egy külön gyújtás tekercset építettek minden gyertyapipába, amely minimalizálja a feszültségveszteséget.
A motorvezérlő rendszer felügyeli a Suzuki beépített PAIR (Pulsed-secondary AIR-injection) rendszerét is, amely friss levegőt fecskendez a nagy, 6.2 literes airboxból. A kipufogórendszer katalizátorral van felszerelve és össze van illesztve egy oxigén szenzorral, hogy a motorvezérlő rendszer ellenőrizhesse az égés hatékonyságát és beállítsa az üzemanyag-befecskendezést, hogy minimalizálja a károsanyag-kibocsátást. A kipufogódobot vonzó rozsdamentes acélból készítették.
A 2008-as Suzuki GSX650F egyike a valaha épített legtisztább működésű középsúlyú Suzuki motorkerékpároknak, amely megfelel az Euro 3-as követelményeknek.
A dupla bölcsővázat az optimális torziós merevséggel tervezték, hogy megfelelő legyen a GSX650F általános erejéhez és nyomatékleadásához.
A háromküllős öntött alumínium ötvözetű kerekek elől 3.50 × 17”, hátul 5.00 × 17” méretűek. Elől Bridgestone BT011F RADIAL N (120/70ZR17), hátul BT020R RADIAL G (160/60ZR17) típusú gumik találhatók.
A 310 mm-es dupla első féktárcsákon négydugattyús Tokico féknyergek találhatók, két dugattyúval a tárcsa mindkét oldalán. A hátsó féktárcsa 240 mm-es és Nissin féknyereg található rajta.
Az ülésmagasság viszonylag alacsony (770 mm), ami könnyűvé teszi a motoros számára, hogy megálláskor letegye a lábát. Az egyrészes ülés úgy lett tervezve, hogy egy- ill. kétszemélyes utazáskor is kényelmes legyen. Az ülés, a lábtartók és a kormány közti kapcsolat kiegyensúlyozott keveréke a sportosságnak és az all-arounder kényelemnek és a kormánycsutkákat gumival vonták be, hogy csökkentsék a motorost elérő vibrációkat.
A GSX650F műszercsoportja bármi, csak nem alap, egy analóg fordulatszámmérővel és egy digitális LCD kilométerórával és kijelzővel. Egy LCD üzemanyag-szintjelzőt, órát, dupla napi számlálót, tartalék üzemanyaggal megtett távolság mérőt és sebességkijelzőt egyesítettek egy GSX-R stílusú világos váltófénnyel, amit be lehet állítani, hogy emlékeztesse a motorost, hogy váltson fel, akármelyik sebességnél a leszabályozásig. A LED-es kijelzők mutatják az ürest, az indexeket, a fényszórót és az olajnyomás/hűtőfolyadék-hőmérséklet/üzemanyagbefecskendező rendszer visszajelzőjét.
Motor típusa | 4 ütemű, 4 hengeres, vízhűtéses, DOHC |
Furat x Löket | 65,5 X 48,7 mm |
Hengerűrtartalom | 656 köbcentiméter |
Sűrítési arány | 11,5:1 |
Keverékképzés | Benzin befecskendezéses 36mm |
Olajmennyiség | 3,7 liter |
Gyújtás | Elektronikus (tranzisztoros) |
Indító rendszer | Elektromos |
Kenés | Nedves olajteknő |
Erőátvitel | 6 sebességes mechanikus |
Primer áttétel | 1.700 |
Végáttétel | 3.200 |
Váz típusa | Dupla bölcsőváz nagy szilárdságú acélból |
Villaszög / Utánfutás | 26,0 fok / 108 mm |
Felfüggesztés elöl | 41 mm-es teleszkóp villa, tekercsrugóval, olajcsillapítással, teljesen állítható rugóelőfeszítéssel |
Felfüggesztés hátul | Lengőkar tekercsrugóval, olajcsillapítással, teljesen állítható rugóelőfeszítés és lengéscsillapítás (húzó-nyomó) |
Kerékabroncs elöl | 17M/C x MT3.50 |
Kerékabroncs hátul | 17M/C x MT5.00 |
Fékek elöl | dupla tárcsafék |
Fékek hátul | tárcsafék |
Gumiabroncs elöl | 120/70ZR17M/C 58W |
Gumiabroncs hátul | 160/60ZR17M/C 69W |
Üzemanyagtartály | 19,0 liter |
Hosszúság | 2130 mm |
Szélesség | 760 mm |
Magasság | 1225 mm |
Tengelytáv | 1470 mm |
Ülés magasság | 770 mm |
Önsúly | 216 kg |