Full-Gas Suzuki

*Suzuki GSX650FA

Egy sportos All-Arounder
Modern négyhengeres teljesítmény
Hatékony SDTV Digitális Benzinbefecskendezés és Motorvezérlés
Modern futómű, kényelemre tervezve
Teljes műszerezés és fejlett világítás
Műszaki adatok

Egy sportos All-Arounder

Van valami, amitől a 650 cm3 megfelelőnek tűnik, a nyomatéktól a gázreakcióig, az átlagos mérettől a zsigeri érzésig. Ez az, amiért a 650 cm3-es motorok voltak egykor a mértékadóak a hétköznapi munkába járásra vagy a hétvégi menekülésre a munkából. Egy rövid útra a boltba, egy esti cirkálásra vagy egy sportos szombati kirándulásra a kígyózó partvonal mentén, hogy élvezzék a látványt és a hűsítő szellőt. És minden másra, amire egy motoros vágyhat az úton.

Bemutatjuk a klasszikus 650 cm3-es motorkerékpár modern reinkarnációját. A 2008-as GSX650F, egy sportos all-arounder, kombinálva a 650 cm3-es erőforrást az izgalmas stílussal, a fejlett technológiával, modern négyhengeres teljesítménnyel és hatékony benzinbefecskendezéssel. Egy sportmotor dinamikus megjelenésével és mindennapos kényelemmel, köszönhetően a magasabb kormánynak, alacsonyabb lábtartónak és a hosszabb, alacsonyabb egyrészes ülésnek.

Modern négyhengeres teljesítmény

A 2008-as GSX650F hatékony benzinbefecskendezős motorja a Suzuki híres GSX-R vonalában fejlesztett verseny-győztes technológiájával lett telepakolva. Négy henger. Folyadékhűtés. Dupla vezérműtengely. Hengerenként négy szelep, szűk 17 fokos szögben beállítva a kompakt, tiszta égéstérbe 11.5:1-es sűrítési aránnyal. 65.5 × 48.7 mm-es furat/löket arányú 656 cm3-es erőforrás dolgozik egy hat fokozatú váltón keresztül, hogy több teljesítményt biztosítson a teljes fordulatszám-tartományban, az alapjárattól a leszabályozásig.

A függőlegesen osztott sebességváltó tengelyek csökkentik a motor hosszát és egy erőteljes, kompakt és könnyűsúlyú generátor van elhelyezve a főtengely bal végén, hogy minimalizálja a mechanikai veszteségeket.

A többlemezes kuplung súrlódási anyagösszetétele és felülete optimalizálva lett, hogy fejlesszék a fogást. A 4., 5. és 6. sebességfokozatban motorolajat fecskendeznek a váltóba, hogy csökkentsék a zajt és fokozzák a tartósságot nagy sebességnél. A külső és belső fogaskerék-takarók csökkentik a meghajtólánc mechanikai zajait, így téve csöndesebbé a GSX650F-et.
Egy nagy kapacitású vízpumpa táplálja a magas hatásfokú hűtőt (380 mm × 178.6 mm × 24 mm). Az elektromosan hajtott, egyrészes, 190 mm-es műanyag hűtőventillátornak egy integrált gyűrűje van, ami az egyes lapátokhoz van formálva, ez megszűnteti a réseket a lapátok és házuk között, így téve a ventillátort hatékonyabbá. Ahelyett, hogy egy hagyományos termosztátot használnának, a motorvezérlő számítógép dönti el a hűtőfolyadék hőmérséklete alapján, hogy mikor kapcsoljon be a ventilátor, így pontosabban kontrollálható a motor hőmérséklete.

A GSX650F erőmű a nagy teljesítményű motorkonstrukciók esettanulmánya. Azért építették, hogy a való világban teljesítsen, terjedelmes erővel és kifinomult gázreakcióval, ami zavartalan bizalmat ad a gázmarkolat tekerésénél visszaváltások nélkül vagy arra várva, hogy felépüljön a fordulatszám. Mindemellett kevesebb káros anyagot bocsát ki és nagyobb üzemanyag megtakarítást biztosít.

Hatékony SDTV Digitális Benzinbefecskendezés és Motorvezérlés

Az SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve) digitális benzinbefecskendező rendszer javítja az erőleadást és egyenletesebbé teszi a gázreakciót a teljes fordulatszám-tartományban, valamint maximalizálja az üzemanyag élettartamát és minimalizálja a károsanyag-kibocsátást.

A gyújtástérképet a motorvezérlő rendszer felügyeli, külön térképekkel minden hengerre, melyek függnek a főtengely helyzetétől, a fordulatszámtól és a gázkar állásától. Egy külön gyújtás tekercset építettek minden gyertyapipába, amely minimalizálja a feszültségveszteséget.

A motorvezérlő rendszer felügyeli a Suzuki beépített PAIR (Pulsed-secondary AIR-injection) rendszerét is, amely friss levegőt fecskendez a nagy, 6.2 literes airboxból. A kipufogórendszer katalizátorral van felszerelve és össze van illesztve egy oxigén szenzorral, hogy a motorvezérlő rendszer ellenőrizhesse az égés hatékonyságát és beállítsa az üzemanyag-befecskendezést, hogy minimalizálja a károsanyag-kibocsátást. A kipufogódobot vonzó rozsdamentes acélból készítették.

A 2008-as Suzuki GSX650F egyike a valaha épített legtisztább működésű középsúlyú Suzuki motorkerékpároknak, amely megfelel az Euro 3-as követelményeknek.

Modern futómű, kényelemre tervezve

A dupla bölcsővázat az optimális torziós merevséggel tervezték, hogy megfelelő legyen a GSX650F általános erejéhez és nyomatékleadásához.

A háromküllős öntött alumínium ötvözetű kerekek elől 3.50 × 17”, hátul 5.00 × 17” méretűek. Elől Bridgestone BT011F RADIAL N (120/70ZR17), hátul BT020R RADIAL G (160/60ZR17) típusú gumik találhatók.
A 310 mm-es dupla első féktárcsákon négydugattyús Tokico féknyergek találhatók, két dugattyúval a tárcsa mindkét oldalán. A hátsó féktárcsa 240 mm-es és Nissin féknyereg található rajta.

Az ülésmagasság viszonylag alacsony (770 mm), ami könnyűvé teszi a motoros számára, hogy megálláskor letegye a lábát. Az egyrészes ülés úgy lett tervezve, hogy egy- ill. kétszemélyes utazáskor is kényelmes legyen. Az ülés, a lábtartók és a kormány közti kapcsolat kiegyensúlyozott keveréke a sportosságnak és az all-arounder kényelemnek és a kormánycsutkákat gumival vonták be, hogy csökkentsék a motorost elérő vibrációkat.

Teljes műszerezés és fejlett világítás

A GSX650F műszercsoportja bármi, csak nem alap, egy analóg fordulatszámmérővel és egy digitális LCD kilométerórával és kijelzővel. Egy LCD üzemanyag-szintjelzőt, órát, dupla napi számlálót, tartalék üzemanyaggal megtett távolság mérőt és sebességkijelzőt egyesítettek egy GSX-R stílusú világos váltófénnyel, amit be lehet állítani, hogy emlékeztesse a motorost, hogy váltson fel, akármelyik sebességnél a leszabályozásig. A LED-es kijelzők mutatják az ürest, az indexeket, a fényszórót és az olajnyomás/hűtőfolyadék-hőmérséklet/üzemanyagbefecskendező rendszer visszajelzőjét.

Műszaki adatok

Motor típusa 4 ütemű, 4 hengeres, vízhűtéses, DOHC
Furat x Löket 65,5 X 48,7 mm
Hengerűrtartalom 656 köbcentiméter
Sűrítési arány 11,5:1
Keverékképzés Benzin befecskendezéses 36mm
Olajmennyiség 3,7 liter
Gyújtás Elektronikus (tranzisztoros)
Indító rendszer Elektromos
Kenés Nedves olajteknő
Erőátvitel 6 sebességes mechanikus
Primer áttétel 1.700
Végáttétel 3.200
Váz típusa Dupla bölcsőváz nagy szilárdságú acélból
Villaszög / Utánfutás 26,0 fok / 108 mm
Felfüggesztés elöl 41 mm-es teleszkóp villa, tekercsrugóval, olajcsillapítással, teljesen állítható rugóelőfeszítéssel
Felfüggesztés hátul Lengőkar tekercsrugóval, olajcsillapítással, teljesen állítható rugóelőfeszítés és lengéscsillapítás (húzó-nyomó)
Kerékabroncs elöl 17M/C x MT3.50
Kerékabroncs hátul 17M/C x MT5.00
Fékek elöl dupla tárcsafék
Fékek hátul tárcsafék
Gumiabroncs elöl 120/70ZR17M/C 58W
Gumiabroncs hátul 160/60ZR17M/C 69W
Üzemanyagtartály 19,0 liter
Hosszúság 2130 mm
Szélesség 760 mm
Magasság 1225 mm
Tengelytáv 1470 mm
Ülés magasság 770 mm
Önsúly 216 kg